2 daagse fietstocht LF4a

5 juni 2010 - Olburgen, Nederland

Zaterdag 5 en zondag 6 juni hebben Karin en ik, ter voorbereiding op de fietstocht naar Italië, een groot gedeelte van de Midden-Nederlandroute (LF4a) gereden.

Omdat wij maar twee dagen de tijd hadden en wij als doel hadden gesteld zo'n 100 km. per dag te fietsen, zijn wij gestart vanuit de gemeente Bunnik met als einddoel het NS station in Enschede. Met de auto zijn wij naar Bunnik gereden en hebben daar de auto in een woonwijk geparkeerd. Nu moest voor het eerst mijn fiets worden bepakt, dus even bekijken hoe alles het beste kon worden verdeeld. Vooral hoe de tent en het slaapmatje vastgemaakt moesten worden was even puzzelen. Ook zou tijdens deze fietstocht de tent voor het eerst worden opgezet. We gaan het zien!

Met schitterend weer, zon en nagenoeg geen wind, vertrokken wij om ongeveer 10:00 uur. De route liep vanuit Bunnik door de Utrechtse Heuvelrug naar Amerongen. Hier vandaan langs de Nederrijn tot aan Arnhem. Onderweg veel korte klimmentjes op onverharde paden. In Arnhem, na het NS station waren we even het spoor bijster, maar m.b.v. tomtom toch weer op de route uitgekomen. Na even wat drinken te hebben gekocht ging het vanuit Arnhem richting het noordoosten. Door de vele klimmetjes en het warme weer hebben wij veel gedronken, zeker zo'n 3 liter per persoon. Al snel kwamen we door het natuurgebied de Posbank, ook bekend om zijn vele stijle heuvels. Vrij snel na de posbank kwamen we aan in Dieren. Hier bij de plaatselijke super het eten voor de avond gekocht. In Dieren met de pontveer naar de overkant van de IJssel gevaren waar gelijk onze uitgekozen mini-camping lag. Op deze camping, 't-Hofke, kregen wij van de zeer vriendelijke campingbeheerster, een vrij plaatsje aangewezen. Het opzetten ging snel en zonder problemen. Wel moet ik nog een systeem aanleren hoe met fietstassen om te gaan, De inhoud lag al snel her en der verspreid in de voortent. Ik maak er echt een zooitje van. Na een heerlijke warme douche was het toch echt wel tijd om te eten. Zo'n tocht maakt je verschrikkelijk hongerig. Het gekochte eten, macaroni in bolognesesaus, werd zonder problemen op het 1-pittertje bereid en het smaakte naar zo'n tocht prima. Toch wel vermoeid gingen wij vroeg naar bed en konden onze eerste nacht in de tent doorbrengen.

dagafstand: 101 km.
netto fietstijd: 6:07

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade