Dag 10 - Harwich - Zoetermeer

28 mei 2014 - Zoetermeer, Nederland

Stena-HollandicaAan boord van de Stena Hollandica hebben Meindert en ik, na een heerlijke warme douche, onze vakantie alvast afgesloten met een groot glas bier en sigaar op het "zonnedek" van de ferry. Natuurlijk regende het, maar wij stonden heerlijk onder een afdak met een warmtestraler in onze nek. Na onze laatste Britse ponden te hebben opgemaakt zijn wij, voordat de ferry afvoer, al naar de kooi gegaan. Van de overtocht heb ik in ieder geval niets gemerkt!

Zo'n uur voor aankomst in Hoek van Holland werden wij gewekt door de intercom. Na ons te hebben gewassen en geschoren (ik dan..., Meindert was zijn mesjes vergeten...) zijn wij naar dek 9 gegaan voor een kop koffie en een chocoladecroissant. Nadat het schip afmeerde mochten de personen die hun voertuig op dek 3 hadden staan als eerste van boord. Wij dus ook! Het opladen van de fietsen was na meer dan een week natuurlijk een peulenschil en voordat we het eigenlijk al door hadden stonden we op de kade. Het was DROOG!

Nadat de Garmins ingesteld waren op de snelste route naar huis zijn wij opweg gegaan. Een afstand, volgens de GPS, van ongeveer 36 km. Het eerste wat ons opviel was de fantastische staat van 'onze' fietspaden. Ook ff wennen aan het weer rechts rijden natuurlijk. Via Westerlee, De Lier, Delft en het Balijbos kwamen wij rond 11:00 uur in Zoetermeer aan. Eerst naar mijn woonadres. Daar aangekomen bleek ook Mieke deel uit te maken van het ontvangstcomité. Eigenlijk had ze moeten werken, maar had toch nog even vrij genomen. Na een kop koffie met appeltaart en natuurlijk onze traditionele sigaar hebben wij ons avontuur afgerond. Op naar de volgende fietstocht.

Dagafstand: 38,68 km
Netto fietstijd: 1:59 uur
Hoogtemeters: 168 m

1. Jan de Jager:
    30 mei 2014
    What the f...... Ik denk eventjes wat reisverhalen doorlezen, zitten de knapen al weer gewoon thuis achter de aardappelen. Maar goed, ik snap het wel en eerlijk gezegd waren het ook geen blijde reisverhalen die ik las. Vooral de regen is natuurlijk met het fietsen en kamperen waardeloos. Nou welkom thuis en ik hoor het wel snel lijkt mij! (P.S. was prima fietsweer vandaag haha).
  2. Rob & Idske:
    30 mei 2014
    Goed gedaan, Meindert & Willem, en welkom thuis! Groetjes, Rob & Idske
  3. Nellie:
    31 mei 2014
    Heerlijk weer het volgen van jullie reis. Fijn dat jullie weer behouden thuis zijn en dat alles goed is gegaan. Super. We wachten weer op de volgende rit :-)
  4. Hans:
    31 mei 2014
    Mooie trip, jammer dat het weer niet altijd mee zit, maar zo blijft het wel een uitdaging, mooie foto,s als ik het zo lees zo ik er zelf wel zin in krijgen.
    Ik ben altijd wel te vinden voor een mooie uitdaging.
    Ps er zijn ook mooie Fortune fietspakken te krijgen,
  5. Karin:
    31 mei 2014
    @Hans. De Fortune fietspakken zijn al besteld.
  6. Petra Rotteveel:
    1 juni 2014
    Omdat ik heerlijk van een korte vakantie genoten heb in Italië, lees ik nu net de verslagen! Wat een Super Top stel zijn jullie toch! En het wèèr voor elkaar hebben gekregen deze mooie fietstocht.Fijn dat jullie weer heelhuids zijn thuis gekomen en ik weer volop heb kunnen genieten van julliie verhalen!Welkom thuis Boys!
    gr.Petra
  7. Marc:
    1 juni 2014
    wat ik me nu afvraag: hoe komt het dat jullie sigaren droog zijn gebleven?
    proficiat voor deze tocht, welkom thuis en welkom terug in het leven.
    veel groeten
    marc en may
  8. Willem:
    2 juni 2014
    Hoi Marc en May
    Het droog blijven van onze bagage was geen probleem. Wij hebben goede 100% waterdichte tassen. Een probleem met de sigaren hebben wij wel gehad. Door de slechte wegen is een doos sigaren helemaal tot kruim geschud, we moesten dus in Engeland nieuwe kopen! Wel een stuk duurder dan hier in Nederland en iets minder van kwaliteit. Maar ja, we kunnen niet alles hebben ;-)
  9. Ton en diana:
    4 juni 2014
    welkom thuis. op naar het volgende reis verhaal