Dag 12 Bregenz rustdag

11 juli 2010 - Bregenz, Oostenrijk

Uitgeslapen tot 10 uur. Vannacht een hevig onweeer vlakbij in de bergen gehoord waarbij het op de camping flink waaide. Ook vanmorgen de complete was gedaan.

Daarna ben ik naar de stad Bregenz gelopen op zoek naar een plaats waar ik vanavond de voetbal finale kan zien. De stad zelf stelt niet zo veel voor. Veel terassen zijn geopend en de Oostenrijkers maken hier massaal gebruik van. Ook liggen de grasvelden aan het meer vol met mensen. Het meer trekt mij niet zo aan. In Bregenz heb ik het openlucht theater, Seebühne, bezocht waarbij het podium als een eiland in het meer ligt. In de laatste James Bond film is hier dan ook een scene in opgenomen. Een lokatie om voetbal te kijken heb ik helaas nog niet gevonden.

's Middags op de camping mij heerlijk verveeld. Bij navraag bleek de finale voetbal vlakbij in de voetbal kantine te kunnen worden bekeken. Na het avonddutje de kantine opgezocht die dus 400 meter van de camping lag!!! Om 20 uur was ik aanwezig en bleek dat ik dus, uitgezonderd 3 personeelsleden, de eerste toeschouwer was. De Duitse 'gasten' waren ook helemaal in het oranje gekleed.... Het moet toch niet gekker worden...... Na zo'n 20 minuten bleken er heel veel Nederlanders in de buurt te zitten. De kantine raakte aardig vol.

Over de wedstrijd kan ik kort zijn. Slecht!! Een schoppende Nederlandse ploeg en een scheids die duidelijk niet op de hand van Nederland was. Dat er een rode kaart aan zat de komen was duidelijk. Het verbaasde  dat die kaart pas in de tweede helft werd uitgedeeld en nog voor een "schwalbe" ook. Dat het uiteindelijk 0-1 werd voor Spanje zat erin. Teleurgesteld naar bed.

Morgen de aanloop naar de Arlberg. Ik begin hem behoorlijk te knijpen. Zal ik er overheen komen? We zullen het zien.

Dagtotaal: 0 km. in 0:00 uur.

1. Astrid & Eric:
    16 juli 2010
    Mooie samenvatting van de finale. Snel vergeten idd. Op naar de bergen.