Dag 14 Winsen/Drage - Zeven

27 juni 2015 - Zeven, Duitsland

Vanochtend de route langs de Elbe afgemaakt. Ik moest nog een kleine 25 km om op de Pelgrimsroute te komen. Het weer was zoals gebruikelijk, miezelregen en veel wind. Waar blijft het voorspelde mooie weer, ja als ik klaar ben zeker...
In Hamburg, althans de randsteden/wijken, was chaotisch. Slecht aangegeven route, veel achterstandswijken en daarna een soort stadspark. De wegen in het park waren ook slecht, zeer zacht zand en nog eens erg geaccidenteerd. Ik was blij dat ik dit alles snel achter mij kon laten.
De temperatuur ging gelukkig omhoog, maar de wind ging alleen maar harder waaien. Natuurlijk recht of schuin recht vooruit!
Op de havencamping in Dömitz had ik een Duitser ontmoet die eveneens richting Bremen ging. Ik kwam hem onderweg tegen en we hebben de pauze even met elkaar doorgebracht. Onze tempo's lagen dermate verschillend dat wij niet bij elkaar zijn blijven rijden. Rond de 70 km kwam ik in Heidenau waar een camping zou zijn. Ik twijfelde.... De wind was nu echt harder dan windkracht 4. De volgende camping zou in het plaatsje Zeven liggen, 33 km verderop. Ik besloot toch door te rijden. Vanaf dat moment keerden de weergoden zich allemaal tegen mij. Soms een stortbui, dan weer een waterig zonnetje en bovenal de wind ging nog harder blazen... Tel daar bij op dat het wegdek om over te huilen was (kuilen, boomwortels, kasseien) en ik vandaag mijn zit niet kon vinden. Nog geen last gehad van zadelpijn, maar vandaag dus wel! De wind was inmiddels moordend te noemen en ik kwam amper vooruit. Die laatste kilometers blijven mij wel even bij!
Gelukkig kwam ik omstreeks 16:40 uur op camping Sonnenkamp Te Zeven aan. Na een half uurtje voor Pampus te hebben gelegen moest erg toch gewerkt worden. De tent is nu eenmaal niet een van het type: ik zet mij zelf op. De tent op een beschut plekje opgezet en de verdere dagelijkse rituelen uitgevoerd. De wind is nu gelukkig een stuk minder al dreigt een flinke regenbui. We gaan het zien (of horen vanuit de tent).
Morgen Bremen voorbij richting Osnabrück. Nog ca. 370 km te gaan.

Dagtotalen: 97 km in 5:18 uur. (gemiddeld: 18,3 km/u). 705 hoogtemeters.

Vakantietotalen: 1291,8 km in 69:02 uur. 9352 hoogtemeters.