Dag 13 Dömitz - Winsen/Drage

26 juni 2015 - Winsen, Duitsland

Vanochtend met een lichte regen vertrokken. Eerst naar de Penny waar ik gisteren mijn boodschappen had gehaald, daar was namelijk een bakkertje! Na mijn ontbijt besloot ik toch aan de oostkant te blijven fietsen. Ik had gezien dat ik omstreeks lunchtijd in Boizenburg zou zijn, een klein stadje. Het zou mij verbazen als ik daar niets zou kunnen vinden. Inmiddels was het weer goed opgeknapt, waterig zonnetje, droog en vooral veel minder wind. Voorspoedig, over de welbekende dijk kwam ik in Boizenburg aan. Inderdaad vond ik ook snel een bakker. De lunch dus ook weer geregeld. Ik zag verder dat de camping waar ik wilde eindigen aan de westoever lag, maar voor een brug moest ik tot Geesthacht wachten. In de tussentijd reed ik door het oude stadje Lauenburg waar ik weer hevig door elkaar werd geschud vanwege de bestrating. Wel een mooi stadje! Na Lauenburg moest ik opeens weer even in de klimijzers. Ik moest door een bos met aardig wat klimmetjes, zelfs één waar ik een stukje moest lopen. M'n band kreeg maar geen grip... Na zo'n 10 km ging het weer van bospad over in asfalt of klinkers dus weer goed te doen. Wat het is weet ik niet maar vandaag weinig andere fietsers tegengekomen. In Geesthacht nog even bij de Aldi geweest en direct de brug over naar het echte Duitsland, wat overigens direct te merken is... Na zo'n 4 km kwam ik reeds op de camping aan, camping Land an der Elbe. Ik ben nu nog zo'n 25 km van Hamburg verwijderd waarna mijn route weer zuidwaarts gaat richting Bremen. Ik volg dan de Pelgrimsroute richting Compostella.... dat ga ik dus niet doen... De route vanaf Hamburg tot Osnabrück, het verwachtte eindpunt, is dan nog slechts 310 km.

Dagtotalen: 98,7 km in 5:08 uur. (gemiddeld: 19,23 km/u). 582 hoogtemeters.

Vakantietotalen: 1194,8 km in 63,44 uur. 8647 hoogtemeters.

1. Karin:
    26 juni 2015
    Lekker bezig geweest vandaag. Je kan natuurlijk ook doorrijden naar Compostella. Komen we je daar wel ophalen. xxx
  2. Nellie:
    27 juni 2015
    Neehee, níet via Compostella, want dan ben je niet op tijd thuis, Willem!!!