Dag 4: Bizanet - Pezenas

15 juni 2013 - Pézenas, Frankrijk

Vandaag stond dan een vlakke etappe gepland, grotendeels langs het Canal du Midi. Een kanaal van de Middellandse zee naar de Atlantische oceaan. Door toch het aanzienlijke hoogte verschil zijn veel sluisjes gebouwd. In Beziers wel meerdere achter elkaar met een aanzienlijk hoogte verschil. Volgens Meindert was het een mooie etappe maar kan daar zelf niet zo over meepraten. Ik was vooral bezig met 'overleven'. Tijdens de rit kreeg ik ook nog eens 2 lekke banden, natuurlijk de achterband, wat ons aardig uit het ritme haalde. Onderweg nog aan een terrasje gezeten en geprobeerd wat friet met gebakken ei (wat een combinatie) naar binnen te krijgen. De eieren lukte wel maar de friet kreeg ik niet ingeslikt. Ik heb wel voldoende gedronken dus daar kan het niet aan liggen. Ik vind het voornamelijk voor Meindert een teleurstelling dat hij op stap is met een kneus zoals ik. Maar ja, als ik het voor het zeggen heb! Langs het kanaal veel fietsers gezien, aan de merken van de fietsen en het uiterlijk van de bereiders te zien toch een groot aandeel Nederlanders. Totaal stuk kwamen wij aan bij de municipal te Prezenac. Natuurlijk weer bovenop een heuvel. Toen Meindert ons ging inchecken stortte ik zowat in. De mevrouw bij de receptie gaf mij een fles met bevroren water om af te koelen. Toch klote dat zo'n vlakke rit niet normaal te volbrengen is. Nadat ik uitgeteld op onze kampplaats in slaap was gevallen heeft Meindert de plaatselijke drogist/apotheek bezocht. Met handgebaren en half Frans/Engels heeft hij met de balie medewerkster gecommuniceerd. Met google translate kreeg zij een idee wat er aan scheelde. Het enige wat zij kon doen was zware paracetamol en rust voorschrijven. De avond ging steeds beter, zeker na de fantastische spaghetti met rode saus en champignons die Meindert heeft gekookt (opgewarmd). Vooralsnog gaan we morgen een kleine etappe doen en we zien daarna wel wat de opties zijn.

Dagtotalen: 86,8 km. in 5:05 uur

1. Inge:
    16 juni 2013
    Wel jammer Willem dat je je niet top voelt, maar zorg nou eerst maar even dat je er weer bovenop komt. En ik weet wel zeker dat Meindert er net zo over denkt.plannen kunnen altijd aangepast worden.
  2. Anja:
    Rustig aan hoor,denk aan je lichaam, luister daar naar . Succes
  3. Nadia:
    16 juni 2013
    Je bent helemaal geen kneus joh! Doe nou maar rustig aan. Geniet waar je op dit moment bent en voor je het weet ben je weer opgeknapt en fiets je weer door Frankrijk! Rust lekker uit, en probeer voldoende vitamines, water en mineralen binnen te krijgen. Dat is het belangrijkst. Ook top krachtvoer: kippensoep met rijst! Dat krijgt iedereen naar binnen ;) (een tip van mijn lieve papa overigens!!) Enne, om af te sluiten met een tip van mijn mams: 2 paracofs met een ibuprofennetje krijgt zelfs een paard weer overeind!

Heel veel succes, en ik spreek je gauw! Dikke kus
  4. Mieke:
    16 juni 2013
    Rustig aan, lekker genieten van omgeving en zwembad, en... vooral niet lopen tobben!! Meindert is wel wat gewend. Liefs, Mieke
  5. Jan de Jager:
    Hey Willem, Meindert wist al van te voren met wie hij op stap ging, dus die heeft dat allang ingecalculeerd
  6. Jan de Jager:
    16 juni 2013
    Willem, om je nog even extra op te beuren: je vrouw was gisteren tijdens onze fietstocht de weg kwijt en tevens heb ik met eigen ogen een aantal vrouwen (Niet Karin in dit geval) met fiets en al door de harde wind zien omvallen het weiland in. Koddig gezicht dat wel! Jullie boffen dus nog met het weer.

Weet je dat een kneus een beschadigde vrucht is trouwens? Ben jij echt niet, want ik weet wel beter en tijdens de ROPARUN kon ik je bergop echt niet bijhouden (bergaf ook niet, maar daar heb jij een klein gewichtsvoordeel natuurlijk).
  7. Karin:
    17 juni 2013
    Kan hier weinig meer aan toevoegen. Rust nog een dagje en succes. Xx
  8. Rob:
    Hoi Willem en Meindert, Veel plezier en sterkte bij de volgende etappe (s).
    De energie komt wel weer terug..
  9. Petra:
    17 juni 2013
    Hoi Willem en Meindert He Willem jij dacht dat alles zo maar even ging lukken ik vind het al knap dat je nog steeds doorzet goed van je hoor en je bent geen 20 meer he haha het komt goed als je naar al die adviezen luisterd groetjes van die luie meggeltjes die gaan dit zeker niet doen hoor dus top van jou