Dag 3: Llauro - Bizanet

14 juni 2013 - Bizanet, Frankrijk

Om 7 uur ging de wekker en om 8 uur zaten we op de fiets. We begonnen met een flinke afdaling (waren gisteren dezelfde hoogte geklommen) en zijn gestopt in het eerste plaatsje. Daar een kop koffie gedronken en een broodje en chocolade croissant besteld. Sinds de eerste dag lukt het mij niet om te eten, maar prop het toch maar voor een groot gedeelte door de keel zacht gemaakt met veel water. Ik weet dat ik moet eten, maar het lukt gewoon niet. Waarschijnlijk heb ik de eerste dag te veel last gehad van warmtestuwing. Hopelijk komt de trek terug. We waren van plan om naar een municipal te Durban-Corbieres te gaan. De tocht ging redelijk met weer de nodige beklimmingen. De aanwijzingen in het routeboekje zijn wel erg positief geschreven. De klim is per definitie langer en steiler dan het verwachtingspatroon. Het weer vandaag was heerlijk, net niet te warm (behalve tijdens het klimmen dan!). Tussen de middag geprobeerd om een frietje te eten bij gebrek aan pasta. Wij beiden kregen het niet op. Om ongeveer 17:00 uur kwamen wij bij de municipal te Durban aan, gesloten........ I.v.m. een giga overstroming daar een aantal jaren geleden is hij nu alleen in juli en augustus open.... Balen! De eerst volgende gelegenheid was 28 km verder met natuurlijk een aantal lange beklimmingen in het parcours. Als je je ingesteld hebt op een stop en je moet ineens 28 km verder dan is dat super zwaar. Rond 18:00 uur nog een pizza gegeten omdat we erg laat op de camping zouden aankomen. Het eten ging bij mij beter, ik kreeg hem voor de helft op. (de pizza was erg groot, ondanks dat ik een kinder-pizza had besteld. Eigenlijk zag ik geen verschil met de pizza van Meindert!). Rond 20:00 uur kwamen we bij de nieuwe camping aan, gelegen BOVEN aan een berg, een beklimming van een kilometer welke in het laagste verzet genomen moest worden. Na een biertje, gift van de campingbaas, zijn wij ons ritueel van tent opzetten en douchen gaan uitvoeren. Het is nu donker en we gaan weer heerlijk tukken.

Dagtotalen: 114 km in 7:15 Uur.

1. Jan de Jager:
    14 juni 2013
    Zo mannen het is zwaar lees ik wel. Eten is idd belangrijk, maar als je je erg hebt ingespannen niet makkelijk. Echter vooral veel drinken is belangrijk, maar met de gratis wijn en bier lukt dat vast wel. Morgen weer een nieuwe dag en dus nieuwe kansen (en bergen). Succes. Gaan morgen met Karin ook 45 km fietsen ter ondersteuning. Cheers. Jan
  2. Karin:
    15 juni 2013
    Dit is dus afzien met de hoofdletter A. Misschien is een rustdag niet zo'n gekke optie? Succes morgen. Gelukkig is het voor Jan en mij morgen een vlakke etappe.
  3. Jaap:
    15 juni 2013
    Ik kom net van de camping in Zoeterwoude en vond de brug bij het Geertje al best pittig. Petje diep af voor jullie, mannen!
    Succes en vergeet niet tussen het zweten door ook te genieten!
    Groet, Jaap
  4. Erik:
    16 juni 2013
    Hi Willem en Meindert,

Afzien begrijp ik, respect voor jullie. Vergeet niet te genieten! Liefs Yvonne
  5. Jan de Jager:
    16 juni 2013
    Gisteren met Karin ook 42 km afgezien met windkracht 7-8, maar jullie hebben het zwaarder en moeten een stuk verder. Hopelijk weer snel beter Willem. Wachten met smart op het verslag van gisteren. Meindert wel Willem duwen he!