Dag 3 Paarlo - Flamersheim

2 juli 2010 - Euskirchen, Duitsland

Vanmorgen vroeg, 07.00 uur, vertrokken i.v.m. de te verwachte warmte. De eindbestemming vandaag is een pension in Flamersheim net onder de stad Euskirchen. Omdat rond deze plaats geen campings zijn moet ik vandaag dus in een pension overnachten.
Binnen een paar kilometer zat ik al in Duitsland langs de rivier de Roer/Rur, een klein stroompje. Het fietspad langs dit stroompje is voor 95 % onverhard. Gezien de vele watervalletjes moet dit pad langzaam stijgen. De combinatie gravel met dit hoogteverschil zorgde ervoor dat het gemiddelde tempo niet boven de 19 km/u kwam.
Tot Jülich ging het lekker voorspoedig, nauwelijks wind maar al wel erg warm. In Jülich bij een bakker ontbeten en al snel weer opweg. Ik moest vandaag rond de 100 km afleggen om bij mijn eindbestemming te komen. De volgende plaats was Düren. Ik ben het dorp ingereden naarstig op zoek naar koel vocht. Het water in de bidons is nl. al binnen 30 minuten pislauw. Bij de plaatselijke super bananen en koude cola gekocht en mijn weg verder naar Euskirchen vervolgt.
Na Düren begonnen de heuvels te komen en moest er stevig worden geklommen. Mijn voorste derailleur kreeg ik helaas niet op het kleinste blad. Daar moet ik morgen dus maar naar kijken.

Het begon steeds later te worden door vele korte rustpauzes. De hitte ging mij echt parten spelen. Vlak voor Euskirchen moest ik een eigen route naar het pension maken maar dat viel niet mee. Vaak fout gereden en dat op het heetst van de dag. Om klokslag 16:00 uur kwam ik bij het pension aan. Daar op een groot scherm in de carpoort, samen met de pensionhouder, de wedstrijd Nederland - Brazilie gekeken. Een spannende wedstrijd met een fanatiek Nederlands elftal. Zelfs de Duitsers waren het er over eens dat Nederland verdiend had gewonnen. Daarna ging het met mij eigenlijk bergafwaarts. Ik kreeg de warmte niet uit mijn lijf. Ik voelde mij dus gewoon ziek! Gisteren had ik volop gezweten en de hond van de camping had gelijk het zout van mijn benen afgelikt. Hier zat dus het probleem. Ik had niet voldoende zouten meer in mijn lichaam. Ik kan morgen echt niet rijden, ik moet alles eerst aanvullen. De geplande rust in Koblenz zal dus een dag eerder plaatsvinden.

Met de weersverwachting voor morgen komt deze vervroegde rust dus goed uit. De verwachtingen zijn namelijk dat het nog warmer wordt met in de namiddag storm met onweersbuien.

Na nog een douche ben ik onder een natte handdoek gaan slapen.

Dagtotalen: 108 km. in 6:34 uur.

1. Karin:
    4 juli 2010
    He, zit je zelf achter de computer?
    xx Karin
  2. Enzo:
    Hey pap
    Alles goed?

greetz Enzoo
  3. Sandra:
    Hoi Willem,
    Vandaag weer lekker uitgerust op weg gegaan?
    Het was hier vandaag iets minder warm dan afgelopen dagen, hoop dat het bij jou ook zo is en dat je vandaag weer lekker gefiets hebt. Veel succes en een knuffel van de meiden.
    Rob & Sandra