Dag 6 St. Goar - Leeheim

5 juli 2010 - Leeheim, Duitsland

Rond 7 uur ben ik vertrokken voor het laatste stukje langs de Rijn. De zon was net zo vroeg als ik en het was al redelijk warm. Na twee nachten in een pension en dan vannacht weer op een slaapmatje viel niet mee. Best wel onrustig geslapen.

In het plaatsje Oberwesel een bakkerij opgezocht en daar ontbeten. Reuze gemakkelijk die bakkerijen in Duitsland. Ze zijn heel vroeg open en je kunt er voor een prikkie een goed ontbijt krijgen. Karin en ik doen dat ook vaak als we op of van vakantie komen. In Bingen moest ik de Rijn verlaten voor een tijdje om een rare kronkel in de Rijn af te snijden. Net voorbij Ingelheim fietste ik langs een kersenboomgaard zo langs het fietspad, geen omheining geen sloot....... erg lekker die kersen.

Ik fietste in die buurt ook een man en vrouw, zo te zien ook lange afstandsfietsers, voorbij die, naar later bleek, ook Nederlanders te zijn. In Nieder Olm kwamen we elkaar weer tegen bij de Lidl. Ik had net twee smoothies en wat muesli repen gekocht. Zij waren via de Reitsmaroute opweg van Koblenz naar Rome. De rit Tilburg naar Koblenz was per auto afgelegd. In Rome zouden zij weer naar huis gaan per vliegtuig. Na een praatje ging ieder weer verder.

Na een foutje was ik even van de route af. Toen ik weer op de route zat zag de Nederlanders die ik bij de Lidl ontmoet had zo'n kilometer voor mij fietsen. Tegelijkerheid zag ik een fel gekleurde hoes met inhoud op de straat liggen. Omdat ik had gezien dat die Nederlanders hun bagagedragers vol hadden hangen met van alles en nog wat, ging ik ervanuit dat zij dat bundeltje verloren waren. Tot de veerboot in Nierstein heb ik mijn best gedaan om ze in te halen maar ik zag ze niet meer en bij de boot waren ze ook nog niet. Volgens de veerman waren ze het laatste uur ook niet geweest. Ik heb nog een half uurtje gewacht maar nee hoor niemand te bekennen. Het pakketje heb ik bij de veerman achtergelaten. Vanaf het veer was het nog 8 km naar de camping. Eerst mijn avondeten bij de plaatselijke super gekocht. Tortelini met ham en daarna door naar de camping. Bleek deze camping pas om 15 uur open te gaan, dus ruim een uur moeten wachten.

De camping bleek ook aan de Riedsee te liggen met een ligweide en zwemgelegenheid. Tegen een entree prijs kon iedereen daar naar "binnen". Gedurende het uur wachten heb ik zeker 200 man met alles waar maar lucht in kan en tassen vol met eten en drinken naar binnen zien gaan.

Om 15 uur mocht ik de camping op en kreeg een plekje bij de ligweide naast een vak vol met bars en tafels met banken. Ik denk alvast voor de voetbalwedstrijd van woensdag.

Voor morgen heb ik nog geen vooropgesteld plan. Zie wel.

Dagafstand: 91 km in 4:51 uur.

1. Sandra:
    Hoi Willem,
    Leuk om de updates te lezen. Wist niet dat er nog zo veel sportievelingen waren. Oostenrijk, Rome ?!
    Wel gezellig zo denk ik. Gezien de tekt in de "Bild" vandaag kan je Nederland-Spanje ook wel in Duitsland kijken. Aangezien de Duitsers er nu uit liggen, "claimen" ze ook deel te hebben in het succes van Nederland. "De helft van het Nederlands elftal speelt in de Budesliga" en "In het volkslied zeggen ze zelf dat ze van Duits bloed zijn"
    Succes. Rob & Sandra
  2. Jan de Jager:
    8 juli 2010
    Willem, het schiet al lekker op joh. Maarja, de bergetappes komen nog. Gaat allemaal lukken, power genoeg toch?
    Groetjes maar weer vanuit een warm Nederland.

Jan
  3. wim en ria:
    8 juli 2010
    hoi willem wij zijn weer thuis maar jij moet nog een stukje wij vinden het knap, nog ff vol houden heel veel fiets plezier groetjes van de buurtjes.
    (we blijven je volgen)
  4. Evert-Jan en Willy:
    Hè Willem,
    Wij zijn gepakt voor de reis naar Italië en vertrekken morgenvroeg om 4 uur. Verwacht je om 11 uur ergens in Duitsland in te halen. Ik toeter wel. We kunnen je blog nog wel lezen (leve de IPhone). Doe voorzichtig en we houden contact.
    Groet
  5. Marcel Blaauwgeers:
    9 juli 2010
    Hoi Willem,
    Veel succes nog met je fietstocht. Karin wordt al aardig opstandig naar mij toe ik denk dat dat te maken heeft dat ze geen uitlaatklep heeft, hahaha.
    Groeten,
    de fam Blaauwgeers uit Drenthe
  6. Jeroen en Sonja:
    9 juli 2010
    Hoi Willem,
    Ook voor ons is de vakantie begonnen, busje gepakt en vanavond de nachtrit naar Italie. Goed te lezen dat je geen fysieke klachten hebt. Geniet van de tocht zolang het nog vlak is :)en succes in de bergen...
    ciao Jeroen&Sonja