Dag 7 Leeheim - Bruchsal

6 juli 2010 - Bruchsal, Duitsland

Hetzelfde ritueel: 6.30 uur op en om 7.30 uur trappen. Het is heerlijk koel, lichtbewolkt en de wind in de rug.

Vandaag ben ik van plan om zo'n 90 km te rijden. De omgeving is hier wat saaier dan voorgaande dagen, wel wat heuvels in de verte, maar hier nog vlak. Veel akker met koren en mais en later ook veel fruitteelt zoals kersen, appels en ik geloof aalbessen.

Begin van de middag rijd ik opeens de Nederlanders voorbij die ik gisteren ben tegengekomen. Ik gelijk stoppen en gevraagd of het bundeltje van hun was. Dat klopte inderdaad, nadat ze het bundeltje ongemerkt waren verloren, zijn ze verkeerd gereden. Vandaar dat ik ze niet meer gezien had. Toen ze bij de veerpont kwamen waren ze hoogst verbaasd dat het bundeltje daar werd overhandigd want a) ze hadden het nog niet gemist en b) hoe kon dat bundeltje nu sneller op veerpont zijn dan zij zonder mij gezien te hebben. Want ze hadden van de veerman begrepen dat ik het gevonden had. De Nederlandser bleken Jan en Marian te heten en uit Tilburg te komen. Hierna zijn we gezamelijk op gereden. De bedoeling was dat ik in St. Leon zou stoppen maar omdat het nog zo lekker ging ben ik nog even doorgereden. Jan en Marian zonden tot Grötzingen rijden en besloot, net als ik, te stoppen in Bruchsal. We hebben gezamelijk het kampement opgeslagen.

's Avonds zijn we de stad ingegaan om naar de wedstrijd Uruguay - Nederland te kijken. In een bar (niet Duits) hebben we onder het genot van "Hefe Weitzen" de wedstrijd gekeken. Het spel verdiende geen schoonheidsprijs maar we staan wel in de finale! Na de wedstrijd in het donker en dan bedoel ik echt donker terug naar de camping gereden.

Die nacht heerlijk geslapen (bier?). Morgen schijnt het zo te zijn dat ik voor het eerst moet klimmen. Als ik zo doorga lig ik al aan het Gardameer voor jullie nog moeten vertrekken. Ik zal dus kleinere etappes moeten en/of langer moeten rusten.

Dagtotaal: 120 km in 6:35 uur

1. Karin:
    9 juli 2010
    Als je eerder op de camping aankomt dan Enzo en ik. Haal je dan ook de boodschappen?

Karin
  2. Wim P:
    9 juli 2010
    Ja Willem dat kun je inderdaad wel even doen. Je zal maar met de auto dat hele stuk moeten rijden!:-)
    Heel veel succes Willem!
  3. Jan Veenbrink:
    9 juli 2010
    O, o Willem, ben je op vakantie, kun je gelijk de boodschappen doen. Zorg je dan ook dat de tafel gedekt staat als je ze aan ziet komen? Kunnen ze gelijk aanschuiven: ze hebben nog al een lange reis achter de rug........

We duiken gelijk op de reislogger als die binnen is. Geweldig, man.

Groeten uit een warm Elst van Jan en Nellie en de rest.
  4. Mieke:
    9 juli 2010
    Je gaat als een speer man! Straks kun je nog 4,5 week aan het Gardameer zitten :-) Leuk dat je zo regelmatig contact hebt met andere lange-afstand-fietsers. De band is er al snel natuurlijk... succes maar weer.
    Gr. van allemaal hier.
  5. Jan de Jager:
    9 juli 2010
    Effe boodschappen doen, huisje aanvegen en luchten, de toiletten op de camping eventjes oppoetsen, alvast een palnning maken, dak controleren, etc. Is toch niet te veel gevraagd Willem> karin miet dat hele eind wel met de auto hoor! Gaat goed joh. Wel een beetje jaloers. Bij 30 graden gewoon naar kantoor vandaag!
    Suc6 ermee.

6. Jan de Jager:
    9 juli 2010
    Oh ja, waarom sta je zo achterlijk vroeg op mijn. Is toch geen vakantietijd! Nou ja, jouw dag natuurlijk

Cheers.

7. Karin:
    9 juli 2010
    Ja zeg, zal nog een wat op de site zetten. Wat een commentaar :-)
    Maar om iedereen gerust te stellen, ik doe het gewoon zelf hoor !!!!!
    En volgens de laatste berichten komt Willem morgenmiddag aan in Bregenz (Bodensee) en bljft daar tot dinsdag.

Ciao
    Karin
  8. Astrid & Eric:
    9 juli 2010
    Vast en zeker al van die geweldige wieler-afscheidingen op de benen en armen?
    Zeg, nu je toch veel te vroeg aankomt (ik dacht dat je juist afvalt van veel fietsen?) en een duik in Bodensee snel zal vervelen, ren af en toe wat rondjes onverhard met wat heuvels erin. Doe maar 6x als het rondje 1000m is, of 12x als het de helft kleiner is. Heb je de RAP-training van maandag in de benen. Nee? Nou, ga dan maar boodschappen doen.

Succes en sterkte straks in de Alpen. En niet vergeten zondag: FINALE-FINALE-FINALE !!!
  9. Jan de Jager:
    9 juli 2010
    WAT!!!! Zelfs bij de TOUR hebben ze maar één dag rust achter elkaar! Heb nog wel ergens een certificaat liggen!!

Doei

10. Leo&Rita:
    10 juli 2010
    Hey Karin, laat ze maar lekker kletsen hoor. Het is dat we niet gaan, anders zouden wij ons boodschappenlijstje ook even aan Willem doormailen.

Willem toppie hoor en leuk om je reisverslag te lezen.

Grtjs Leo& Rita
  11. Koen en Anja:
    Hey Willem,

Leuk hoor om je zo te volgen, en dat er toch zoveel mensen die kant op gaan op de fiets,pfffff goed hoor.
    Rust maar lekker uit aan de Bodensee en op naar het laatste stuk. Succes

Groetjes
  12. Kees en Connie:
    Hoi Willem,
    Als je toch zo snel gaat, kun je dan onze partytent alvast opzetten?? Daar ben je zo goed in . Voor alle duidelijkheid huisje 21! Klasse man we zien je op de camping. Veel succes door de bergen.

Kees en Connie