Proloog fietsvakantie 2015

12 juni 2015 - Zoetermeer, Nederland

Zondag 14 juni is het zover, mijn fietsvakantie gaat beginnen. In de ochtend word ik, door Karin, met de auto naar Velp gebracht. Hiervandaan ga ik de eerste etappe rijden naar het Duitse plaatsje Vreden. Deze dag rijd ik grotendeels door Nederland via de Landelijke fietsroute LF4 en LF8. Zoals eerder gezegd ga ik dit jaar alleen. Ondanks dat heb ik er zin in. Volgens de vooruitzichten is het weer de eerste week goed en hopelijk gaat dat de komende drie weken ook zo blijven.
De voorbereidingen zijn dit jaar, qua trainingsrondjes, niet super geweest. Het slechte weer en vooral de stevige wind hebben hierin een rol gespeeld. Zo heb ik de, inmiddels traditionele, ronde Veenendaal-Veenendaal niet gereden. Afgelopen zondag heb ik nog wel een rondje Kagerplassen/Braassemermeer gefietst, een rondje van ca 70 km. Met windkracht 4 toch in 3 uur en 15 min gereden! Ik voel mij conditioneel sterk genoeg om geen problemen te gaan ondervinden. Een voordeel dit jaar is dat de route relatief vlak is. Natuurlijk is Duitsland grotendeels heuvelachtig en passeer ik, zij het aan de noord rand, ook op de 6e dag het Harzgebergte....
Ik ga in ieder geval rustig van start en ga weer proberen om rond de 100 km per dag te  rijden. Deze afstand is natuurlijk afhankelijk van waar de campings op de route zijn gelegen. Als deze afstand te groot is kan ik eventueel ook een Gasthof nemen.
Ik hoop na zo'n 18 dagen te eindigen in Osnabrück waar ik de trein naar huis zal nemen. Gezien de ervaringen kan het echter toch allemaal anders gaan..... We zien het wel. Ik ga proberen om iedere dag mijn dag in dit blog te beschrijven, gelardeerd met wat foto's.

1. Karin:
    12 juni 2015
    Nog twee daagjes. En ik weet dat je heel veel zin hebt in je fietstocht. Jammer dat ik minder vakantiedagen hebt anders ging ik mee. Trots op je. In bocca al lupo.
  2. Yvonne:
    Veel plezier Willem!
  3. Jaap:
    Succes
  4. Mieke:
    12 juni 2015
    Wat zul jij weer gaan genieten, en wij met jou via jouw beeldende verhalen!
    Veel plezier en succes. X
  5. Anja:
    12 juni 2015
    Heel veel succes Willem, je kan het. En dit keer geen rare dingen onderweg en vooral niet ziek worden, Toitoitoi
  6. Ellis:
    Ha Willempie,

Onwijs veel succes gewenst met je fietstocht!
    Zet hem op, doe voorzichtig en ik blijf je zeker volgen :-)

Veel plezier!

xxx