Dag 1 Dieren - Gescher (De)

14 juni 2015 - Gescher, Duitsland

Vanochtend om 8 uur ben ik door Karin met de auto naar mijn startpunt gebracht. Ik zou eerst in Velp starten maar besloot 10 km verder te beginnen. Onderweg hebben Karin en ik nog koffie met een appelpunt (leftover van de verjaardag van Enzo) genuttigd. Nog voor 10 uur was ik in Dieren. Na de fiets te hebben bepakt was het tijd om te vertrekken. Ik was voornemens om een afstand van rond de 90 km te gaan rijden, naar een camping in Gutersloh. Na afscheid ging het dan toch gebeuren, de eerste kilometers natuurlijk weer even wennen aan het gewicht, maar eigenlijk ging dat zeer snel als vertrouwd. Eerst langs en later over de IJssel naar de Achterhoek. Mooie fietspaden afgewisseld met onverharde bospaden. De meeste lekker hard, maar soms ook mul. Niet doorheen te komen! Onderweg kreeg ik veel opmerkingen over mijn outfit. Hoe vaak ik "eerst koffie" niet heb gehoord! Ik ga van Fortune sponsorgeld vragen . Na de grens bij Eibergen ging het richting Vrede. Hier in het dorpscentrum de leus op mijn shirt waargemaakt: koffie. Na Vrede moest ik nog zo'n 15 km voor de camping, echter...... Na in totaal 92 km te hebben gefietst bleek de camping niet over losse tentplaatsen te beschikken! Kennelijk hebben veel fietsers hun neus hier gestoten want er hing een bord met een adres van een andere camping. Via de navigatie bleek het nog 14 km fietsen te zijn. Met 104,8 km op de teller kwam ik aan op een camping te Gescher. Op een veld sta ik nu alleen met mijn tentje. Heb voor vandaag eten meegenomen omdat alle winkels hier dicht zijn, risotto con polpette..... 't was te doen. Ga nu vroeg slapen en morgen richting Münster.

Dagtotalen: 104,8 km in 5:10 uur. (Gemiddeld 20,28 km/u). 483 hoogtemeters.