Dag 2 Gescher - Telgte

15 juni 2015 - Telgte, Duitsland

Gisterenavond lekker vroeg gaan slapen en vanmorgen om 8 uur eruit. Na alles te hebben opgeruimd zat ik om 9 uur weer op de fiets. Het weer was deze ochtend matig, bewolkt met een berg wind! Ook was de wind ronduit koud. In de loop van de dag werd alles gelukkig een stuk beter. De kou verdween en de zon kwam ruim door de bewolking heen. Dit was weer genieten! Omdat ik nog niet in het ritme zat vergat ik mijn flessen water bij te vullen op de camping..... Sukkel! Onderweg hoopte ik, een ontbijtje te kunnen scoren en gelijk water in te slaan. Dat liep echter anders. Die ochtend heb ik welgeteld één dorpje gekruist, laat het daar nu 's maandags 'ruhetag' te zijn.... Onderweg dus maar bij een oudere vrouw, die in de tuin bezig was, water gevraagd. Geen probleem, echter vulde zij de eerste kruik, met warm water... Na haar duidelijk te hebben gemaakt dat ik toch liever koud water had, werd de inhoud gewisseld. Volgens mij snapte ze niet wat ik met het water van plan was, zal wel aan de leeftijd hebben gelegen.
Rond het middaguur kwam ik door een stadje, Havixbeck, ik zag in een flits het logo van de Lidl voorbij flitsen. Ik in de remmen en omgedraaid. In de Lidl water, broodjes en alvast mijn avondeten gekocht. Zo dat heb ik alvast binnen. In het centrum heb ik vervolgens nog een kop koffie op een terras gedronken en vervolgens richting Münster gefietst. Ik had er wat van voorgesteld echter de route liep over een breed fietspad omzoomd met bomen dwars door de stad, op zich wel mooi, maar ik heb dus van de stad niets gezien. Ik durfde de gok niet te wagen op eigen houtje de stad in te rijden. Na Münster nog zo'n 15 km doorgereden naar camping Sonnenwiese in het plaatsje Telgte waar ik omstreeks 16:30 uur aankwam. Een camping van het kaliber: het kost niets, maar dan heb je ook niets! Gelukkig wel een warme douche.
Straks eten en misschien nog even naar het dorp op zo'n 3 km hiervandaan, ik zie het wel.

Dagtotalen: 94,6 km in 5:15 uur. (gemiddeld: 18,02 km/u). 635 hoogtemeters.

Vakantietotalen: 199,4 km in 10:25 uur. 1118 hoogtemeters.

1. Nadia:
    15 juni 2015
    Zooo! Jij gaat hard!! Ziet er allemaal goed uit, mooi ook die foto's!
    Dikke kus
  2. Ton en diana:
    15 juni 2015
    nou willem. dat gaat lekker vol houden zo. wij hopen dat je goed weer houd. heel veel fiets plezier.gr Diana en ton
  3. Hans:
    15 juni 2015
    Mooie trip Willem, zo kom kom je helemaal tot .....
    Overdag lekker fietsen s avonds aan t weizen bier, wat wil een man nog meer.
    Suc6

Wordt vervolgd.