Dag 3 Telgte - Schloss Holte

16 juni 2015 - Schloß Holte-Stukenbrock, Duitsland

Vannacht knap koud gehad, wat een verschil met de dag en nacht. Ik heb gelukkig warme kleding bij me, dus uiteindelijk levert het weinig problemen op. Vandaag weer mijn streefafstand van ca. 100 km gehaald. De wegen zijn zo nu en dan slecht, met name door de bossen. Je rammelt compleet door elkaar. Hopelijk blijven m'n sigaren heel. Vorig jaar koste dat mij een doosje dikke sigaren!
Het landschap is mooi, agrarisch en bosrijk. Zo nu en dan, eigenlijk te weinig, passeer ik een dorpje. Wat mij wel opvalt is dat het hier super rustig is. De provinciale wegen die ik soms over moet steken zijn geheel leeg. Vanochtend in Gütersloh een koffie met aardbeienschnitt gegeten, heerlijk, goed voor de koolhydraatjes ..... ;-)
Het weer vandaag is bewolkt met in de middag wat meer wind. (Waarom staan hier toch veel windmolens??) Ik heb wel de hele dag met een jasje aan moeten rijden. Waar blijft die zomer toch?
Uiteindelijk mijn tent opgeslagen omstreeks 15:15 uur op camping Jagerkrug te Schloss Holte. Ik had de keus tussen deze camping en eentje 1 km verder. Hier zag ik echter een imbiss, dus de keus schnell gemacht. Na de tent te hebben opgezet en mij te hebben opgefrist ik naar de imbiss. "Bitte ein hefe weize bitte....." Sorry wij verkopen geen bier.... Das balen, weer geen biertje kunnen krijgen. Hopelijk een volgende camping beter! Dit is niks.
Ik ga weer lekker vroeg slapen, dat bevalt mij prima. De wekker van 8 uur ben ik meestal voor.

Dagtotalen: 100 km in 5:21 uur. (gemiddeld: 18,69 km/u). 490 hoogtemeters.

Vakantietotalen: 299,4 km in 15:46 uur. 1608 hoogtemeters.

1. Karin:
    16 juni 2015
    Geen bier in Deutschland? ? Maar weer een stukje dichter bij Berlin.

Liebe grüße Karin Conny und Kees
  2. Evert-Jan:
    16 juni 2015
    Ha jochie, het gaat lekker zo volgens mij. Als je iedere dag 100 kilometer weg trapt dan doe je het niet slecht. Vergeet niet te genieten van de omgeving en laat het bier (en de sigaren) maar staan.
    Tschüs!
  3. Mieke:
    16 juni 2015
    Zo gaat ie lekker toch? En op je volgende camping wacht vast wel een biertje (of 2) op je :-). X
  4. Nellie:
    17 juni 2015
    Het is weer genieten van je reisverslagen, Willem! En Berlijn op het netvlies. Succes, Willem
  5. Nadia:
    17 juni 2015
    Geen bier?! Ergens op de weg naar Berlin moet toch wel een biertje te krijgen zijn?? Gelukkig heb je nog een aantal dagen! Geniet ervan en we hopen allemaal op beter (zomer) weer! Ach, nu kom je in ieder geval niet zo asociaal bruin thuis ;) Dikke kus!
  6. Petra R:
    Hi Willem,

Ik zit weer volop te genieten van je reisverslag! Hopelijk was het eenmalig dat je niet heb ontbeten? En dat biertje daar wordt je vandaag vast nog wel mee beloont! Doe voorzichtig en succes!!
  7. Truus:
    17 juni 2015
    Knap hoor broertje. Goed bezig, ga zo door!