Dag 4 Schloss Holte - Holzminden

17 juni 2015 - Holzminden, Duitsland

Zo, eindelijk, m'n biertje gehad! Vanmiddag omstreeks 16:15 uur aangekomen op camping Holzminden te Holzminden. Ik heb een mooi plekje aan de oever van de Weser. Vanochtend weer probleemloos vertrokken met mooi weer. Helaas was ik aangekomen in het heuvellandschap, met andere woorden KLIMMEN. Halverwege had ik het idee dat vandaag geen 100 km gehaald zou worden echter vanaf dat moment, vanaf het plaatje Nieheim ging het voornamelijk heuvelafwaarts. M'n gemiddelde snelheid ging weer de goede kant op! Ook de wegen zijn hier voornamelijk geasfalteerd. De natuur hier is prachtig, je ziet onderweg veel wild voorbij flitsen zoals een Das, Hermelijnen, muizen, herten en in de lucht Kramsvogels, groene Spechten en een Rode Wouw.... Prachtig. Na het historische plaatsje Hoxter bleef ik tot de eindbestemming langs de snelstromende rivier de Weser rijden. Lekker vlak. Dat was te zien.... Hele kuddes van de Duitse "graue welle" op de e-bike. Aan hun lichaamsomvang te zien zou ik ook op de e-bike gaan!! Wat is die generatie dik, ook de vrouwen. Onderweg regelmatig stuivertje gewisseld met een Frans jong stel. Zij rijden vanaf noord Frankrijk over de Euro Route 1 naar St. Petersburg. Ca 80 km per dag en overnachten in Gasthoven ed. Tot mijn verbazing spraken beide goed Engels, dus we hebben goed met elkaar kunnen praten. Vanuit tegenovergestelde richting heb ik vandaag wel 20 lange afstandsfietsers gezien. Een vluchtige hallo is het enige contact. Je kan helaas niet zien om welke nationaliteit het gaat. Daarom heb ik ook een Nederlands vlaggetje op de fiets! Ik ga nu weer lekker slapen, hopelijk minder koud dan vannacht! Al zal ik straks wel spijt krijgen van het biertje als ik vannacht naar het toilet moet.... Volgens de Duitsers die mij aanspraken gaat het weer trouwens tot zaterdag achteruit. Ik zie wel wat het wordt. Tot morgen.

Dagtotalen: 93,5 km in 5:08 uur. (gemiddeld: 18,21 km/u). 1042 hoogtemeters.

Vakantietotalen: 392,9 km in 20:54 uur. 2650 hoogtemeters.

1. Karin:
    17 juni 2015
    Zat even naar je foto van de tent te kijken. Maar als het hoog water wordt dan heb je natte voeten. Maar weer top gedaan vandaag. In bocca al lupo !!
  2. Sandra:
    17 juni 2015
    Lekker opgeschoten en een lekker biertje toe. Wat wil je nog meer? Hoop dat het niet te koud is vannacht en dat het lekker weer blijft.
  3. Mieke:
    17 juni 2015
    Mooie tocht gehad vandaag, met eindelijk je biertje als beloning voor de eerste 4 dagen. Loop vannacht niet slaapdronken de Weser in als de nood hoog wordt ;-)!
  4. Nadia:
    18 juni 2015
    Mooi plekje hoor papa!! Dat is nog eens genieten :) Ik zal mij verder onthouden van enig commentaar over "slaapdronken", "slaapwandelen" "natte voeten" en "plons".. Maar aangezien ik nog niks heb gelezen over een aangespoelde fietser zal het wel goed zijn gegaan ;) Ik hoop voor je, ondanks de weersvoorspellingen, dat het in ieder geval wel droog blijft! Inclusief een gezellig windje natuurlijk omdat jij daar zo van houdt!
  5. Pa en Ma:
    18 juni 2015
    Hallo Willem volgen je toer met spanning Zo wij lezen is het een mooie rit Duitsland is ook erg mooi vinden wij, geniet er van
  6. Anja:
    18 juni 2015
    zo te lezen gaat het voorspoedig hopelijk blijft het zo en krijg je niet al te slecht weer.
    Succes verder