Dag 5 Holzminden - Goslar

18 juni 2015 - Goslar, Duitsland

Afgelopen nacht, zoals door de Duitsers was voorspeld, regen. Natuurlijk werd ik gestraft voor mijn biertje en moest ik er 's nachts uit! Vanochtend de tent met regen ingepakt en "full wet" op weg. Na een half uurtje kon ik een ontbijtje scoren bij de bakker. Altijd goed om mee te beginnen. Na zo'n 2 uur hield het gelukkig op met regenen, maar daarvoor in de plaats kreeg ik flinke klimpartijen. Niet op asfalt, maar op blubber bospaden. Als je aanzette voelde je je achterband doordraaien, lekker zeg! Halverweg kwam ik de Franse reizigers weer tegen en een stuk met elkaar opgefietst. Ze blijken Chris en Emily (echte Franse namen) te heten. Nu we wat meer met elkaar konden praten bleken ze veel meer noten op hun zang te hebben dan ik gisteren zei. Ze gaan namelijk na St. Petersburg door via Moskou naar Mongolië en verder..... Ze hebben hier twee maanden voor uitgetrokken. Rond de middag ben ik even afgestapt om te lunchen. Omdat zij 20 kilometer later waren begonnen zijn ze doorgereden. Ik heb toen een kop koffie en een broodje curryworst gegeten. Altijd lekker. Een stuk verder zag ik Chris en Emily op een bankje in een dorpje slapen, ik ben ze maar voorbij gereden. Bij het lijstje van diersoorten kan ik weer twee dieren toevoegen, nl. een vos en 2x een wolf. De eerste keer stak hij, of zij, een meter of 50 het bospad over. Ik twijfelde of het wel een wolf was... Ver van de bewoonde wereld. Later zag ik in een weiland, tegen de bosrand weer zo'n beest. Helaas te ver voor een foto, maar het was toch echt een wolf. Groter en forser dan een herdershond en zag er ook wilder uit (gelukkig had ik een helm op en geen rood kapje). Ook het gedrag kwam overeen met de beelden uit natuurfilms. Onderweg kwam ik een kersenboom tegen waar al genoeg donkerrode kersen aanzaten, helaas de meeste buiten bereik, maar ik denk dat ik wel een half pondje heb gegeten. Tijdens één van mijn rustpauzes kwamen de fransozen weer aan. We zijn toen maar tot Goslar bij elkaar gebleven. Omdat we niet weten of het morgen weer lukt om elkaar te treffen zijn we, tegen mijn gewoonte in, gezamenlijk een biertje gaan drinken. Gelukkig wel zo'n 2 km van mijn beoogde camping. Na het ene biertje zijn we weer uit elkaar gegaan. Ik was zo op de camping en weer het hele ritueel uitgevoerd. Nu lig ik met kleren aan in de slaapzak want het is bere koud. Morgen zal het weer waarschijnlijk hetzelfde zijn. Ik denk dat ik ga overnachten in een Gasthof omdat er op die etappe geen campings zijn gelegen (onderlinge afstand 134 km). Dus misschien morgen een lekker warm bed. Enfin, dat zal ik morgen wel berichten.
Oh ja, nog bedankt voor jullie leuke reacties. Ik lees ze allemaal maar kan niet overal op reageren.

Dagtotalen: 111 km in 6:34 uur. (gemiddeld: 16,9 km/u). 1228 hoogtemeters.

Vakantietotalen: 503,9 km in 27:28 uur. 3878 hoogtemeters.

1. Karin:
    18 juni 2015
    Trots op je. Xx
  2. Sandra:
    18 juni 2015
    Balen die regen. Maar gelukkig toch grotendeels droog gefietst en al met al lekker opgeschoten. Je bent wel een bikkel in de kou in de tent. Ik doe het je niet na. Ik hoop dat het gauw iets warmer word.
  3. Nadia:
    19 juni 2015
    Hahaha!! Ik heb zojuist mn complete beker thee over mn toetsenbord gespuugd na jouw opmerking over roodkapje! Erg geestig! Wel ontzettend gaaf al die wilde dieren!! Als je nou vanavond in de gasthof bent, en de waardin heeft wel heel erg grote tanden.......... dan weet je het he! Veel plezier vandaag <3 <3 Naad
  4. Nadia:
    19 juni 2015
    Trouwens.. die Chris en Emily hebben niet alleen hele Franse namen.. Ze zien er ook echt ontzettend Frans uit!! Xx
  5. Karin:
    19 juni 2015
    Hey Nadia. Schrijf talent die vader van je. Haha. Wachten is op de bestseller.
  6. Jan en Truuus:
    19 juni 2015
    We volgen elke dag je belevenissen. Erg leuk om te lezen en fijn dat het allemaal goed gaat. Succes verder
    Groetjes Jan en Truus
  7. Meindert:
    beste Willem,
    Tussen alle regels door krijg ik toch wel weer een beeld van Grafieken en Emoties. Valt mij op dat onze goede gewoontes van elke dag de dag afsluiten met een biertje en sigaar alleen blijkbaar wat moeite kost. Aan de Duitsers kan het niet liggen want die weten wel hoe je een biertje moet maken. Dat je elke keer die Fransen tegenkomt kan geen toeval zijn. Je komt er zo wel goed achter dat het toch bijzonder aardig volk is maar dat hadden wij ook al in Frankrijk ervaren. Volgende keer moeten wij toch nog maar weer eens een tocht in Frankrijk uitzetten, of afmaken waar wij de vorige keer samen zijn gestopt. Helemaal overdoen kan natuurlijk ook maar laten wij de goden niet verzoeken. Wel bijzonder dat je alle dieren tegenkomt. Tijdens onze vorige tochten hebben wij volgens mij nooit iets gemeld over dieren. Wat wij daar gezien hebben was een enkel konijn op een camping en een zeemeeuw achter de ferry.
    Fiets lekker door, hoop dat je beter weer krijgt en wind in de rug. Ik blijf je volgen.