Dag 6 Goslar - Thale

19 juni 2015 - Thale, Duitsland

Afgelopen nacht had het weer flink geregend, maar de ochtend beloofde redelijk droog te blijven. Eerst 2 km fietsen om weer op de route te komen. Daarna was het gelijk weer klimmen, echter bleek het klimmen gisteren aardig in de spieren te zijn geschoten. Ik had geen kracht meer, had zogezegd pap in de benen. Na een half uurtje een ontbijtje gehaald bij de Aldi en zie daar .... Daar had je de fransozen weer. Kennelijk de voorzienigheid dat we elkaar iedere keer weer treffen. Echter tijdens de vele klimmen bleken mijn benen toch echt slechter te zijn dan die van hen. Om hen niet op te houden besloot ik een extra pauze in te lassen zodat zij door konden rijden. Na de zoveelste keer afscheid te hebben genomen denk ik dat het nu definitief is, Na de pauze m'n weg vervolgd in twijfel wat te doen. In het plaatsje Thale was de laatste camping voor een tijd. Stoppen betekent een knauw in het km-schema, maar zou gunstig zijn om de camping loze etappe te overbruggen (met overnachting in een Gasthof). Omdat het niet super ging besloot ik te stoppen in Thale, dus nog niet in een Gasthof maar weer op de camping. Gedurende de rit niet echt iets meegemaakt, dus daarom een kort verslagje. Ik bevind me nu op de Klostercamping te Thale en ga morgen, als het goed is, de Harz verlaten naar het vlakkere gedeelte. Ik zit nu op zo'n 350 km voor Berlijn, dus dinsdag hoop ik er aan te komen.

Dagtotalen: 71 km in 4:28 uur. (gemiddeld: 15,9 km/u). 982 hoogtemeters.

Vakantietotalen: 574,9 km in 31:56 uur. 4860 hoogtemeters.

1. Karin:
    19 juni 2015
    Een paar uurtjes eerder stoppen is best wel goed. En 70 km is toch nog een behoorlijk stuk. Zeker als het klimmen is.
    Succes morgen . xx
  2. Nellie:
    19 juni 2015
    Goed om te horen, Willem, dat je zo verstandig was/bent om op tijd te stoppen. We denken veel aan je. Groetjes van ons, hoor.
  3. Mieke:
    20 juni 2015
    Verstandig besluit: niet de kilometers zijn bepalend, maar jij en je lijf zijn dat. Hopelijk morgen fris weer verder van het moois om je heen genieten. X