Weer Thuis

8 augustus 2010 - Zoetermeer, Nederland

Na een heerlijke, ontspannen, vakantie ben ik weer thuis. Eindelijk m'n blog bijgewerkt met foto's. De reacties van iedereen, voorzover ze niet door Karin zijn voorgelezen, allemaal doorgenomen.... ik vind ze geweldig!

Van de laatste etappe met Evert-Jan heb ik helaas geen foto's gemaakt. De reden..... ik weet het niet..... niet aan gedacht. Ook bleek tijdens het fietsen dat foto's maken best wel belastend is: elke keer stoppen waarbij je je ritme verstoort, fototoestel pakken, weer opgang komen etc.

De reis heb ik niet als moeilijk ervaren. De beklimmingen waren wel zwaar maar toch met de nodige rustpauzes te doen. Ook het solo fietsen vond ik geen probleem. Wel verveelde ik mij soms als ik vroeg op een camping aankwam. Ook de tweede rustdag in Bregenz had wat mij betreft niet gehoeven. Achteraf had het sneller gekunt door meer kilometers per dag te maken, maar ik zou niet weten hoe het gegaan zou zijn met slecht weer. Het leukste aan deze tocht vond ik de toevallige ontmoetingen met landgenoten onderweg en de reacties van mensen die je onderweg tegenkwam. Ook de positieve houding jegens Oranje, van de Duitsers, toen "wij" de WK finale haalden waren leuk te horen. De hitte, vooral in het begin en aan het eind waren slopend en zeker een factor waar je rekening mee moet houden. Ik ben de man met de hamer hierdoor 2x tegen gekomen.

Een tip voor adspirantfietsers: neem in ieder geval aanvullende mineralen/zouten in tabletvorm mee en schaf dubbelwandige bidons aan om de temperatuur van je drinkwater niet te snel te laten stijgen.

Ga ik het nog eens doen?????? Nee, niet in deze vorm. Het was vooraf al de bedoeling dat ik eenmalig deze tocht wilde maken, gewoon omdat ik dit al heel lang wilde. Misschien in de toekomst, samen met Karin, meerdaagse tochten maken. Ik weet het nog niet. We zien wel.

Dan wil ik als laatste iedereen heel erg bedanken voor de aandacht die hij/zij geschonken heeft aan mijn blog door deze te lezen en/of een reactie te plaatsen. Ik had niet op zo'n enorme belangstelling gerekend.

Totalen van deze reis: 1381 km gefietst in netto 78 uur en 18 min. (gemiddeld 17,65 km/u)

Ciao a tutti e ci vediamo presto!

Willem

1. Jan spapens:
    15 augustus 2010
    Hallo Willem
    We hebben met veel plezier jouw reisverslag gelezen. Ook voor ons was het een mooie ervaring. Veel van wat je schrijft over de bergen en de hitte was herkenbaar. We zijn uiteindelijk na 23 dagen op 26 juli in Rome aangekomen. De reis in Italie was mooi maar we hadden geen fietspaden meer en de wegen waren op ons deel van de weg veelal kapotgereden. Vaak hebben we teruggedacht aan de mooie bergen van Oostenrijk. De hektiek van Rome was moeilijk voor ons.Eenmaal weer thuis hebben we een week nodig gehad om weer met beide benen op de grond te komen. Er zijn nog een paar leuke foto's van jou en marian in Sigmaringen. Wellicht heb je er interesse in. Laat maar even weten waar wij ze naar toe kunnen sturen. Tot slot, dank voor je aangename gezelschap tijdens onze reis. Groet, Marian en Jan
  2. Jaap:
    16 augustus 2010
    Hoi Willem,

Van harte gefeliciteerd met de prestatie: petje af!
    Ik lees je blog nu pas (weer). Wij zijn vrijdag teruggekomen van een andere fietsvakantie: van Berlijn naar Kopenhagen. Ook zeer de moeite waard! En veel fietspaden en ook nog volledig bewegwijzerd. Voor ons was het 947 kilometer, ook best de moeite waard met vier kindern lijkt me.
    Tot bij RAP!

Jaap
  3. Jos Gerards:
    23 augustus 2010
    Beste Willem,

Ik heb je verslag van je reis naar Rome gelezen. Indrukwekkend. Ik kan het weten want ik ben medio juli zelf teruggekomen van deze wonderschone reis die ik met een goede vriend heb gereden. Ik gezien dat je jouw verslag ook met zeer herkenbare foto’s hebt geïllustreerd.

De reden waarom ik je benader is de volgende. Ik zoek voor mijn eigen verslag dat ik nu aan het maken ben nog enkele foto’s (in hoge resolutie) van de reis. Met name van de trajecten over de Via Claudia Augusta (Donauwörth – Verona) en Via Flaminia (Rome – Rimini). De foto's die je bijvoorbeeld hebt gemaakt bij Latsch en de fietswasstraat hebt genoemd en van het fietspad voor Merano spreken tot de verbeelding. Zelf hebben we natuurlijk ook de nodige foto’s gemaakt maar die zijn om wat voor reden dan ook niet allemaal even helder.

Kortom, ik hoop dat je mij kunt helpen met een paar mooie foto’s in de hoogst mogelijke resolutie en hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,
    Jos Gerards