Dag 18 Rovereto - Bardolino

18 juli 2010 - Bardolino, Italië

Na een uitgebreid Italiaans ontbijt (droog brood met een plakje schuifkaas, marmelade en een cappuchino) zijn Evert-Jan in ik opweg gegaan voor de laatste etappe. Ook deze etappe voerde langs de rivier de Adige over goed begaanbare fietspaden. In een lekker tempo reden wij het eerste uur in de schaduw van de bergen. De temperatuur begon, toen de zon over de bergen in het dal begon te schijnen, aardig snel op te lopen.
Evert-Jan ervoer nu zelf wat het was om met een dergelijke hitte te rijden. Gelukkig konden we onderweg weer voldoende water innemen. Voor de broodnodige variatie hebben wij ook onderweg nog in een restaurant wat koels gedronken.

Vanaf de plaats Avio was het afgelopen met het vrije fietspad en moesten wij ons mengen met het overige verkeer. Er stond ons nog 3 flinke klimmen te wachten van ca. 9% over totaal 4 kilometers. Bij het plaatsje Rivoli weken wij van de Reitsmaroute af en gingen rechtstreeks naar het Gardameer. De klimmen waren, onder de gegeven omstandigheden, weer verschrikkelijk. Maar...... we zijn elke keer weer boven gekomen. Het laatste stukje van 10 kilometer was alsof we de stal roken.....

Via SMS hoorden wij dat Karin ons net voor was op de camping. Een half uur na haar (en Enzo) bereikten Evert-Jan en ik 'onze' camping. De rit zit erop.

Natuurlijk werden wij opgewacht door Karin, Willy, Enzo, Djarah en Kevin. Na wat (heel veel)  te hebben gedronken, moest de hele boel worden uitgepakt. Normaal zou Karin dat al gedaan hebben als ik een dag later was aangekomen, maar dat moest dus nu samen gebeuren. Gelukkig was de laatste etappe niet zo lang en ook lang niet zo uitputtend als de 2 voorlaatste etappes. Dus de energie was er.

Het zit erop!!

Dagtotaal: 56 km. in 2:56 uur.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Caat:
    18 juli 2010
    Hoera! You did it!
    Geniet lekker van de rest van jullie vakantie.
    Groetjes, Caat
  2. Shalome:
    19 juli 2010
    Jeeee!!! gefeliciteerd, geniet van je welverdiende vakantie!

Groetjes,

Shalome
  3. Ton en diana:
    19 juli 2010
    ha die willem. gefeliciteerd. je hebt het helemaal gemaakt.je welverdiende vakantie. geniet er van. en de groetjes daar aan de familie.ton en diana
  4. Rob en Mirjam:
    Ciao Willem ,

Complimenti ! Grande vittoria

Chiao al Martedi , Rob & Mirjam
  5. Jan de Jager:
    Ha Willem,

Goeds gedaan man en gefeliciteerd. Na de vakantie gaan we weer normaal doen en hardlopen! Geniet van je vakantie en tot horens/ziens.

Jan
  6. Herman:
    Hallo Willem,

grandioos. En nou lekker uitrusten, genieten, voetjes omhoog en nadenken wat de volgende uitdaging moet worden ;-))
  7. Conny, Leon, Luuk, Karlijn, Stijn:
    Hey Willem, Karin en Enzo
    Fantastisch gedaan Willem, wij doen het je niet na...Een hele fijne vakantie, voor iedereen de hartelijke groeten Conny, Leon, Luuk, Karlijn en Stijn
  8. Wim P:
    19 juli 2010
    Nou Willem gefeliciteerd!! Ik doe je het niet na! Echt geweldig! Geniet nu maar van je vakantie met Karin, Enzo en de rest.:-)
  9. Ton Schennink:
    22 juli 2010
    Nou, ik vind het heel knap wat je gedaan hebt. Ik ben benieuwd of je nou ook wat afgevallen bent. De groeten en een prettige vakantie toegewenst voor jullie allen. Wij werken hier wel door !
  10. Leo&Rita:
    23 juli 2010
    Hoi Willem,
    Geweldig van je, je hebt het toch maar gefixed.
    We hebben even niets van ons laten horen omdat Ellen weer in het Erasmus in Rotterdam ligt.
    Volgende keer maar fietsen om donoren te werven..
    Liefs en samen met Enzo en Karin een fijne vakantie.
    Leo&Rita
  11. Marion Reeuwijk:
    9 augustus 2010
    Ik kwam ineens weer de link naar je pagina tegen!
    De vakantie zit er natuurlijk weer op. Met de auto mee terug zeker? Ik vind het een hele prestatie van je. Ik ben zelf niet zo'n fietser en vind het al knap van mezelf als ik van Zevenhuizen naar Zoetermeer fiets ;) Volgend jaar weer???

Groetjes,

Marion