Dag 11 Berlin - Havelberg

24 juni 2015 - Havelberg, Duitsland

Ondanks de gunstige voorspellingen regende het toch deze ochtend. M'n tent dus nat ingepakt. Een vervelende bijkomstigheid was dat de tent op deze standplaats op zand stond. Wat een smerigheid. Hopelijk komt dat allemaal goed op de volgende overnachting. Via de Havellandroute (langs en nabij de rivier de Havel) de stad uitgereden met een lage temperatuur, namelijk tussen de 11 en 13 graden! Omdat ook nu weer de campings dun gezaaid waren ben ik gaan fietsen zonder de wetenschap waar ik zou gaan overnachten. We zien het wel... Onderweg niet echt iets bijzonders meegemaakt. Het landschap is afwisselend en is typisch een rivierenlandschap: uiterwaarden, moerassen en weidevelden. Wat weer opviel was de rust... Lege wegen, lege dorpen. In het plaatsje Nauen heb ik nog enige tijd met de lokale dominee en zijn vrouw gesproken. Ik zat mijn lunch op een bankje voor zijn kerk te nuttigen... Ook heb ik een landweg genomen, omdat ik even niet op de route zat te letten, om weer terug op de route te komen.... had ik beter niet kunnen doen, maar ja op een gegeven moment ben je al zover doorgereden dat teruggaan eigenlijk geen opties is. Resultaat dat de landweg ophield en ik lopend door de graanvelden, over een hek, uiteindelijk via het erf van een boerderij weer op de route kwam. Ik zat onder de schrammen, brandnetelblaren en overal stak graan tussen mijn kleding... ook weer gelukt!
Ik zag dat de eerstvolgende camping in Havelberg was gelegen, op een afstand van 130 km van Berlijn. Ik voelde mij goed na zo'n rustdag dus heb ik doorgezet. De wind had ik helaas recht op de kop, zo'n 3 à 4 Bft, dus dat was best pezen. Gewoon even blik op oneindig en trappen! De wegen waren goed en redelijk vlak.
Om 17:45 uur kwam ik op de camping aan. Na de gebruikelijke douchebeurt mijn kleding gewassen en gegeten. Morgen ga ik richting Hitzacker een afstand van ongeveer 100 km. Volgens mensen op de camping gaat de temperatuur omhoog.... Ja dat hoor ik nu al een week... we zien het wel.
O ja, vandaag ben ik net de 1000 km gepasseerd.

Dagtotalen: 130 km in 6:27 uur. (gemiddeld: 20,16 km/u). 734 hoogtemeters.

Vakantietotalen: 1002,1 km in 53:38 uur. 7637 hoogtemeters.

1. Karin:
    24 juni 2015
    1000 km dat is van ons huis naar de Brennerpass. Ben trots op je hoor !! Had je graag zien ploeteren op de graanvelden. Haha. Je weet toch dat dat soort acties bij ons altijd verkeerd gaan. Buonanotte e in bocca al lupo. Xx
  2. Sandra:
    24 juni 2015
    Top. Volgens alle voorspellingen gaat het echt warmer worden. Dus houdt moed. Het zonnetje komt eraan.
  3. Mieke:
    Kusje d'r op? ;-)
    Houd moed: Hier gaan de temperaturen omhoog, dus bij jou vast ook! Hopelijk een droge en minder winderige reis morgen. X
  4. Nadia:
    25 juni 2015
    Gaat lekker papa! Ik ga maar geen voorspellingen meer doen over het weer. Ik denk dat dit door boven bepaald is.. Een hekel aan wind en regen? Jij krijgt wind en regen! Volgende keer toch maar weer zuidelijker.. (of de Noordkaap!!!! Daar weten we wat we kunnen verwachten).

Nog maar een paar nachtjes aftellen voor ons, en dan ben je weer terug!

Succes en dikke kus <3