Dag 12: Domremy-la-Pucelle - Verdun

23 juni 2013 - Verdun, Frankrijk

Vanmorgen om 08.00 uur gaan fietsen in de richting van Verdun. Gelijk na vertrek een regenbui maar daarna klaarde het weer op. Bewolking met soms wat zon en nog steeds de wind in de rug. In Vaucouleurs in een plaatselijk cafe opgewarmd en koffie gedronken. Later bij een tankstation nog wat ingekocht om te eten omdat ik de kans dat ik verder iets  kon inkopen niet hoog inschatte op de zondag. Tijdens mijn middagpauze had ik er al 70 km opzitten.
Toen ik na mijn middagpauze door Saint-Mihiel reed werd ik opeens aangeroepen. Tot mijn stomme verbazing zaten George in Monique in de stad te lunchen. Zij hadden na mijn vertrek de Route National genomen, wat op de zondag prima te doen is door gebrek aan vrachtverkeer. Ben toch voor hun vertrokken richting Verdun. Ongeveer 10 km voor Verdun overvallen door een enorme regenbui. Mijn ambitie om eventueel tot 18.00 uur door te fietsen was gelijk weg. Heb in Verdun de camping opgezocht, tent opgezet en een warme douche genomen. Terwijl ik met mijn verhaal bezig was kwamen George en Monique als 2 verzopen katten aan. Afgesproken dat wij vanavond samen  nog een biertje gaan drinken.
De weersverwachting voor de komende dagen ziet er niet goed uit, veel buien en de wind gaat vanuit de verkeerde richting waaien. Kijken of ik morgen weer 120 km kan halen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jan de Jager:
    24 juni 2013
    Zo, weer een lekker stukjegetrapt vandaag en Nederland komt steeds dichterbij. Hopelijk blijft het een beetje droog onderweg. Waarom mocht je Willem zijn fietscomputer niet lenen dan???
  2. Mieke:
    24 juni 2013
    Wat ontzettend leuk dat je die Monique en George telkens weer tegenkomt op je route. Dat geeft je toch weer iets van een stukje gezelligheid terug, ook al is het niet hetzelfde als met Willem.
    Ik vind het nog steeds knap dat je dit zo doorzet! Jammer dat je al je warme kleren aan Karin mee terug hebt gegeven om ruimte te kunnen maken voor de andere benodigde spullen. Een beetje warmte na het natregenen zou toch wel lekker zijn lijkt me zo... Maar je behelpt je vast wel ;-) XX
  3. Rob & Idske:
    24 juni 2013
    Wat een leuke verhalen om te lezen ('Meinderts GTST' of 'Meinderts fietsmémoires'...) en wat een prestatie en doorzettingsvermogen, Meindert; chapeau!
    Groetjes, R&I
  4. Karin:
    25 juni 2013
    Dat biertje heb je zeker verdiend. Over de regen in Frankrijk zal ik dit keer mijn mond houden ;-) Succes weer vandaag.